Archive for 19 octubre 2015

DELICIOUSES SQUATS WITH HELP OF FITBALL (photos in post in Spanish, just below)

octubre 19, 2015

Dear friends,

This month I will speak of an exercise that I discovered recently, but I can say that the results are palpable seconds after you have done … ..

Within a few hours, you feel more. The next day it’s great! You feel your body completely, both internally as more external muscles. You welcome some soreness that you feel “the Queen of Sheba.”

This photo above is the practice of using fitball squat. Highly recommend it, mainly because the Pilates ball protects your lumbar. Very interesting this year add some weight to begin serving a weight of 1 kg. in each hand. Or a single disk than 2 kg. you keep your hands on with both hands. Every time you go down, you put your arms horizontally. The legs must be open across the width of your hips or something else, feet parallel or also the balls of your feet slightly separated. Going down, you should be fully aware of your abdomen, trying to “hold” internally. Also, down, your hip is slightly backward. When climbing, the pelvis is placed back straight.

Another detail: How far down? Your hip should be straight with your knees, that is, you should lose more than the girl in the picture. But like everything in life, you can (and I think you should) adapt to your comfort.

Fitball or Pilates ball is a wonderful tool that will help not only to do squats, but also do abdominal exercises and many other funny. Here a picture that just to see her, excited:

Interesting huh?

Let the technical side: how it benefits us squats practice?:

Helps burn body fat: it attracts us … It is said that when practicing, we use over 250 muscles in our body …. with this is all said.
Toning legs and buttocks: this we are also interested! Given muscle mass, say that helps sculpt them or develop them.
Improves flexibility of the ankles and knees. Strengthens the lower back, which particularly concerns us when we suffer pain in the lower back (Ohh! Especially sedentary workers).
It works in a straightforward way the muscles of the hips, buttocks and thighs, strengthen tendons and ligaments of the legs and pelvis.
Finally, some good advice: it is imperative that you learn from an expert, who give you advises and in this way, do not make mistakes that be very expensive (if you’ve ever injured, you’ll understand).

And another issue: abdominal work using fitball. Us work because we ensure that the lumbar is well supported on the ground and we forget the mistakes of bad archs in the column. It is also important to remember that by doing “abs” the protagonist part is precisely the abdomen, which we shrink whenever we “go up”. So be careful with “head up” and stretch the neck, or end up with an impressive neck pain.

Here a few pictures of some abdominal using fitball. A hug! Sandra.

(Your comments are always welcome!)

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A LA RICA SENTADILLA, CON AYUDA DE FITBALL.

octubre 17, 2015

Queridos Amigos,

Este mes voy a hablaros de un ejercicio que he descubierto hace poco, pero puedo decir que sus resultados son palpables segundos después de haberlos hecho…..

A las pocas horas, lo sientes mucho más. Al día siguiente es GENIAL! Sientes tu cuerpo por completo, tanto músculos internos como otros más externos. Le das la bienvenida a unas agujetas que te hacen sentir “la reina de Saba”.

sentadillas-fitball

Esta foto de arriba es la práctica de sentadilla con ayuda de fitball. La recomiendo mucho, básicamente porque la pelota de Pilates protege tu lumbar. Muy interesante añadirle a este ejercicio algo de peso, para empezar sirve una pesa de 1 kg. en cada mano. O un solo disco de 2 kg. que sujetes con ambas manos. Cada vez que bajes, colocas los brazos en posición horizontal. Las piernas tienen que estar abiertas a lo ancho de tus caderas o algo más, los pies paralelos o también las puntas de los pies ligeramente separadas. Al bajar, debes tener plena consciencia de tu abdomen, tratando de “sujetarlo” internamente. También, al descender, tus caderas van ligeramente hacia atrás. Al subir, la pelvis se vuelve a colocar recta.

Otro detalle: ¿hasta donde bajar? Tus caderas deberían quedar en línea recta con tus rodillas, es decir, deberías bajar más que la chica de la foto. Pero, como todo en la vida, puedes (y creo que debes) adaptarlo a tu comodidad.

El fitball o pelota de Pilates, es una herramienta maravillosa que te ayudará no solo a hacer sentadillas, sino también a hacer ejercicios abdominales y muchos otros de los divertidos. Aquí alguna foto que sólo de verla, entusiasma:

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Interesante eh?

Vamos a la parte técnica: ¿qué beneficios nos aporta practicar sentadillas? (también llamada cuclilla):

  • Ayuda a quemar grasa corporal: esto nos atrae… Se dice que al practicarlas, utilizamos más de 250 músculos de nuestro cuerpo…. con esto está todo dicho.
  • Tonifica piernas y glúteos: ¡esto también nos interesa! Les da masa muscular, digamos que ayuda a tornearlos o a esculpirlos.
  • Mejora la flexibilidad de tobillos y rodillas. Fortalece la parte baja de la espalda, lo cual nos concierne especialmente si padecemos dolor en la zona lumbar (¡ojo! especialmente a los trabajadores sedentarios).
  • Trabaja de una forma directa los músculos de la cadera, glúteos y muslos, fortaleciendo los tendones y ligamentos de piernas y pelvis.

Finalmente, un buen consejo: es imprescindible que te enseñe un experto, para que te asesore y no cometas errores que te pueden salir muy caros (si te has lesionado alguna vez, lo entenderás).

Y otro tema: trabajo de abdomen con ayuda de fitball. Nos facilita el trabajo porque nos aseguramos de que la lumbar esté bien apoyada en el suelo y nos olvidamos de los errores de arqueos de columna. También es importante que recordéis que al hacer “abdominales” la parte protagonista es precisamente, el abdomen, el cual, contraeremos cada vez que “subamos”. Así que cuidado con “subir la cabeza” y estirar el cuello, o acabaremos con un dolor cervical impresionante.

Aquí un par de fotos de unas abdominales con ayuda de fitball. Un abrazo! Sandra.

(Vuestros comentarios son siempre bien recibidos!)

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